Monday, May 16, 2011

DiHanTui HanTu GUrU


Bagi sesape yang kenal aku, mesti akan tawu betapa ANTInye aku dengan Kak F.
*Eh ade ke yang kenal aku? Hik2..

Kak F adalah Cikgu Kimia Sekolah Berasrama Pnuh. *Skola aku dlu.

Tader a smpi tahap nie ok?


Aku benci dye giler2 sbb :

1. Slalu kantoi dgn dye mase curik2 g Kafe waktu prep mlm.

2. Hp aku dah 2 jenih, kne rampas, mase dye ronda kejut budak bangun subuh.

3. Aku rase dye xrety ajar aku Kimia, buat aku benci giler Kimia.

4. Slalu kantoi kes salah laku, contoh tak pakai kad metrik, tak pakai skaf, pakai jeans sbtu ahad *act ta pnh kantoi ag, cas hp dlm kelas and mcm2 lgik.

5. Cara dye jalan konon lemah lembut, padahal otai Kampung Durian.

6. Slalu condem aku main basket ta betul, 'Eh Badan aku, Suke ati aku la!'.
*Kak F Jurulatih Baskteball skola aku.

7. Penah Kantoi tiru buku Sejarah mase test Sejarah. Aku Failed bai time tuh!






Hasil benci tahap gaban 정말 싫어 :

1. Kimia aku ta pnh C. I mean Failed ONLY.

2. Aku ta terpilih masuk team basketball game sbb ta dtg latihan. Reason : Tanak jmpe Kak F.

3. Hp aku yang kne rampas burn gtu ajer.




Yang aku geram sesgt, kenapa mesti segala jadah kerja jahat aku KANTOI dengan die?

Tapi kecekalan dan keazaman Kak F dalam menangani
Student Giler mcm aku membuahkan hasil.

Hati aku akhirnya lembut lps tgk kegigihan Beliau.

Ayat paling ikhlas yang aku penah cakap,
'Cikgu saya mintak maaf segala salah silap saya kat cikgu,',
Sambil menitikkan air mata.

Truthfully jatuhnya air mata aku buat hilangnya segala rasa benci,
dan muncul segala kebaikan yang pernah dye buat pada aku.
Hasilnya?

Kimia aku B+ dalam SPM.

Mungkin ta membanggakan bagi korang,
tapi cukup untuk membanggakan Cikgu dan Aku sendiri.

Terima Kasih Cekgu! Lap U!

Selamat Hari Cekgu!

No comments:

Post a Comment

Jum kekomen Sini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...